Успішно завершився проект «Креативний клас – креативне місто»

Протягом шести місяців організатори та учасники проекту «КРЕАТИВНИЙ КЛАС – КРЕАТВИНЕ МІСТО» спільно шукали відповідь на головне запитання «Що таке креативність?». І, незважаючи на складність описати те, що, здається, визначити неможливо, все-таки із впевненістю можемо, як результат, сказати:

«Креативність – здібність кожної мислячої сутності. Від її фігури неможливо позбутися. Нікому з людей не зроблено винятків. Проте це виняткова можливість, що багатьма не активується і недооцінюється через неможливість її абсолютного поглинання»

23 педагогів, учасників проекту з усіх10-ти районів міста Києва нині продовжують впроваджувати у своїх учнівських класах знання і вміння, набуті під час реалізації проекту. А також спілкуватися й обмінюватися досвідом в групах проекту «Креативний клас – креативне місто» (створена організаторами) та CreaTeacher (створена учасниками) в соціальній мережі Facebook.

Моніторинг результатів роботи зі створення освітніх просторів «Креативний клас» продемонстрував зацікавленість педагогів у розвитку креативності в школі як наскрізної компетентності, яка вкрай важлива для сучасної молоді та їхнього майбутнього.

Сподіваємося, що місія та результати проекту стануть актуальними для усіх, хто зацікавиться у співпраці та бажатиме долучатися до розвитку та підтримки креативності в класі задля формування майбутньої генерації фахівців, які будуть здатні професійно і креативно створювати комфортне життя у своєму місті.

Хочемо подякувати усім педагогам-учасникам, директорам шкіл, спікерам тренінгу, авторам видання з креативності, інституціям-партнерам – НЦ «МАНУ», ГО «ПАЙДЕЯ», головному організатору події – Департаменту суспільних комунікацій виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) за підтримку та  можливість реалізувати наукові та творчі задуми.

 

Чим був корисний для Вас тренінг «Креативний клас – креативне місто»?

«Я отримала багато цікавої інформації про креативність, також інструменти, які допоможуть  розвивати креативність у дітей і, звичайно, отримала насолодження від спілкування» (Олена Мар’яненко)

«Кілька причин. 1.Вправи, які можна використовувати під час уроку. 2.Знайомство з однодумцями. 3.Цікаві тренери. 4.Читаю книгу М. Микалко «Взлом креатива». 5.Поштовх для розвитку у цій сфері – відвідування інших подібних заходів» (Ганна Азарова)

«Обмін досвідом з цікавими та креативними вчителями столиці, здобула навички та отримала практичні рекомендації, вправи та технології для розвитку креативності учнів на уроці» (Анна Овчаренко)

«Ґрунтовна методична база і, найголовніше, практика! Зустріч і співпраця з однодумцями в щирому, творчому професійному середовищі. Надзвичайно цікаві лектори. Можливість самореалізації» (Ольга Морозова)

 

Чи вплинули отримані знання на Ваше мислення і діяльність?

«Я зрозуміла, що рухаюсь у правильному напрямку: – змінюю структуру уроку, – інакше спілкуюся з дітьми, – розповідаю про свій досвід колегам» (Ганна Азарова)

«Так, я почала розширювати свої межі мислення і тренувати свою креативність» (Олена Маслова)

«Так, вплинули. Тепер я маю ширше уявлення про креативність як про властивість мислення та навчаю дітей розвивати у собі її. Намагаюся бути обережною з оціночними судженнями у ставленні до дітей» (Надія Шульга)

«Так. Почала більше уваги і часу приділяти розвитку креативності на своїх уроках, підбираю спеціальні завдання. Дітям сподобалася гра на асоціації у колі з м’ячем, «гарячі запитання» (Анна Оверченко)

«Зрозуміла, що всі мої ідеї можна втілювати в роботу. Давати дітям більше свободи у творчості на уроках і при виконанні робіт» (Надія Снігир)

«Так, почала ще більше давати можливість відійти від певних шаблонів і завжди щось пробувати нове та корисне, не боячись це втілювати в реальності» (Вікторія Чуйко)

 

Як Ви вважаєте, що таке креативність?

«Креативність – це спосіб мислення, який дозволяє поєднати непоєдане, знайти вихід з ситуації, створити те, що до цього часу ніхто не робив» (Олена Мар’яненко)

«Це нестандартний підхід до всього, генерація нових ідей» (Наталія Зацаринна)

«Креативність – це процес творення чогось нового, цікавого (думок, ідей, проектів) таким чином, коли ти “відкритий” до всіх своїх ідей та ідей команди з якою ти працюєш» (Оксана Валієва)

«Креативність – це вміння зв’язати не пов’язані між собою речі та створити щось своє, нове, вміння нестандартно відреагувати на звичайну ситуацію, може розвинутися, якщо  працювати над цим» (Ганна Азарова)

«Креативність  – це безстрашність,вільне висловлювання свого бачення» (Ольга Лотошко)

«Креативність – це результат колосальної роботи та вольових зусиль над власним мисленням, всебічного безперервного  саморозвитку та віри у власні сили» (Надія Шульга)

«Спалах ідей,пошук себе і розвиток ідей ,не боятися щось робити таке,щоб від цього мали задоволення вчитель-учень-батьки» (Анна Сазонова-Беньковська)

 

На Вашу думку, чи потрібно впроваджувати методики з розвитку креативності в навчальний процес та чи вдається це Вам?

«Обов’язково. По-перше, дітям стає цікавіше вчитися. По-друге, діти вчаться мислити та творити. По-третє, діти вчаться працювати у команді. По-четверте, на сьогоднішній день креативність – це йти у ногу з життям» (Олена Мар’яненко)

«Обов’язково. Якщо б ми усі могли впроваджувати все те, що нам дав цей тренінг, то нове покоління було б набагато креативнішим і розкутішим ніж ми можемо собі це уявити» (Олена Маслова)

«Так, створення мемів, нові ідеї для проектів та поширення досвіду серед колег» (Тетяна Осипенко)

«Така проблема, як професійне вигорання, переді мною більше не стоїть» (Світлана Стеценко)

«Так, тепер на кожній класній годині ми з дітьми виділяємо 10-15 хвилин на рубрику «нагальне питання». Або ще її називаємо  «стосується кожного» (Оксана Валієва)

«Так, бо «набір якостей» креативної людини зараз користується великим попитом у сучасному житті і є дуже актуальним, це і гнучкість думок, і швидкість думки, і оригінальність, і допитливість. Чим креативніше дитина в житті, тим менше у неї енергії для деструктивної поведінки» (Анна Сазонова-Беньковська)

«На осінній педраді поділилася з колегами отриманими знаннями та прийомами роботи. Усі в захваті! Дуже дякую! З учнями створили плакат для розміщення питань, діти активно розміщують свої, відповідають на чужі.  Святкували Halloween, креативним домашній завданням було створення свого образу, залучили всю школу. Такого ще в нас точно не було! Діти створили свій світ» (Надія Шульга)

Опубліковано admin-praxis

Залишити відповідь